imanaslovenie.reismee.nl

Halfway!

Goodmorningeveryone!

Okeokeik weet het, het is even geleden dat ik mijn Sloveense leven aan jullie vertel. Maar wees niet getreurd! Gister heb ik weer watfoto'sgeplaatst en vandaag is het moment daar dat ik weer een verhaaltje voor het slapen gaan vertel.

Even terugdenken, wat heb ik sinds 15april(mijn laatste post) allemaal gedaan?
In de tussentijd hebben wePasengehad. En ik vertelde dat ik paaszondag zou lunchen bij de familie vanMelanija. Nou ik had gelijk wat betreft de hoeveelheid eten. Ik kreeg zelfs wat mee naar huis. Maar het was heel gezellig met broers en zussen en hun kinderen. Een grote kinderboel met chocolade mondjes. Gelukkig was het lekker weer dus we konden ook buiten spelen. Een nicht vanMelanijais ook in opleiding tot juffie basisonderwijs dus we konden mooi een beetje vergelijken (geef mij naar hetNederlandsesysteem).

De week die erop volgde was een snelle week waarin de gewone lessen waren en op dinsdag en donderdag in de namiddag bijeenkomsten voor de ouders van wie kinderen meegaan op het Engelse weekend naar de kust in mei en in juni. Ze kregen te horen wat van ze wordt verwacht en ik heb me voorgesteld zodat ze weten met wie ze hun kind op pad sturen. Toch wel apart om te zien dat de ouders het belangrijker lijken te vinden met wie hun zoon/ dochter op de kamer slaapt dan wat ze leren.Maargoedik was niet de enige die dit bijzondervond...
Op maandag 24 april ben ik na school naar Ljubljana geweest. EenNederlandse groep van de Pabo Breda was een kleine week in Slovenië op excursie. Dus ik ben een middagje mee op pad gegaan. De heuvel op naar het beroemde kasteel en wat gewinkeld. Toch leuk om te merken dat die berg wandeling mij een stuk minder zwaar valt dan de rest van de groep. Ik krijg Sloveense kuiten denk ik.

Vanaf donderdag 27 april begon de mini vakantie, of lang weekend hoe je het zien wil. Op donderdag heb ik school bijgewerkt, want ja Nederlandse taken worden nog wel eens vergetenhehe. En het was ook best wel nodig om eens bij te slapen. In het weekend heb ik (geprobeerd) wat te helpen want in het dorp naastZagrojewas een groot kampvuur met optredens. Het is te vergelijken met de bevrijdingsfestivals in Nederland. Op zondag was het kampvuur en de hoofdacts en op zaterdag waren er ook al bandjes. Dus dat waren leuke avonden maar wel koud! In het dal kan het soms nog altijd rond het vriespunt zijn.

Zondag op maandag was een kort nachtje. Tot 1u helpen, naar huis lopen en toen mijn warme bedje ingedoken. Na 3.5u slaap ging de wekker want ik moest de trein + bus hebben naarKocevje. Goed dat ik het kan typen want elke keer als ik het uitspreek word ik verbeterd, die Sloveense taal ook.
Ik heb een heleboel bomen, rotsen, water, Sloveens eten, Sloveens drinken (sterk spul hé, huisgemaakt vergif) eneen verjaardagsfeestje meegemaakt. Op defoto'sis te zien waar ik allemaal ben geweest. De natuur is super mooi en over elke plek konden ze iets vertellen. Niet elk verhaal was even geloofwaardig maar het was zeker indrukwekkend. Onder sommigefoto'sis een korte beschrijving te zienvan deze geloofwaardige verhalen en een filmpje van de prachtige muziek met zelfgemaakte instrumenten. Na een lange maar geslaagde dag begon de terugreis weer en zodra ik mijn bed zag viel ik in diepe coma. Na 12u slaap (hoezo moe) ben ik toch maar weer mijn bedje uitgekomen, dit ging zeker niet vanzelf. Enokeik geef toe ik ben erhalverwegede ochtend weer ingekropen met mijnipadom lekker tenetflixen. Geen zorgen ook gister heb ik netjes aan school gewerkt maar de laatste dag van de mini vakantie mag je ook relaxen toch?

Dedriedagen durende werkweek moet wel lukken gok ik zo. Deze dagen bestaan vooral uit het uitgeven vansurvey'sdie ik heb gemaakt voor leraren en leerlingen in de hogere klassen,ivmmijn onderzoekje hier. En natuurlijk geef ik ook lessen. En over twee weken is het eerste Engelse weekend al dus daar moeten we ook nog het een en ander aan doen. Dusideeënvoor Engelse spelletjes voor kinderen mogendoor gefluisterdworden!

Hoop dat jullie een leuke vakantie hebben gehad! Hier zijn de paar dagen inieder gevalvoorbij gevlogen.

Veel liefs uit Slovenia




Reacties

Reacties

Quinn

Als je op YouTube of fb kijkt voor spelletjes vind je er denk ik genoeg! Een beetje eigen inbreng erbij, dan moet het lukken ;)

0ma

ar ik vaak zit,je weet wel inde serre,waar ik buiten kan kijken,was helemaal versleten.hopelijk verslijt ik dit ook nog......heb je al post van mij ontvangen?IK GENIET VAN MIJN NIEUWE AUTO.HO VERGETEN DE HOOFDLETTERS WEG TE DOEN.daar heb ik twee handen voor nodig, een is niet altijd gewillig.geniet van alle leuke dingen en succes met je opdracht.je bent al zowat op de helft van je verblijf daar,ik denk vaak aan je dus ontvang veel groeten en liefs uit made.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!