imanaslovenie.reismee.nl

English weekend, the coal mine and the normal days

Eerst: sorry voor de vele mailtjes een paar dagen terug. Het uploaden van foto's en filmpjes ging niet helemaal zoals gepland. Dus vandaag maar twee mailtjes. Een met mijn nieuwe verhaal en een met foto's (hoop ik tenminste )

Oke even nadenken wat ik allemaal gedaan heb...

Ik ben gister heel bang geweest hihi. Met de 7th grade (jaar 1 van de middelbare school voor ons) naar de kolenmijn geweest. Hier is een deel museum en een deel wordt nog echt gebruikt tot 2054. Mannen werken 8uur per dag met iets modernere middelen maar het idee is nog altijd hetzelfde. 160m onder de grond en met een 128jaar oude lift naar beneden. Voor mensen die mij goed kennen; het is dat het met school was want man wat scheet ik hem. Kwamen ze ook nog op het idee dat het leuk was om een mijnwerkers lunch te eten beneden, top Ik was als laatste beneden en als eerste boven, maar goed ik heb het gedaan. Stoere Imana hier!
Daarna was het iets rustiger voor mijn hart. Door het graven onder de grond zijn 2 meren ontstaan. De kinderen konden even uitrazen en de juffen konden koffie drinken in de zon. En oke ik heb ook even de toerist uitgehangen en wat foto's gemaakt.

In het weekend heb ik rondgelopen in Zagorje en verder even bijgekomen van de eerste week met alle indrukken. Komende zaterdag ga ik deel 1 van Ljubljana bekijken. Met de trein is een directe lijn dus ik ben benieuwd hoelang het duurt voor ik verdwaal Ik zal nog vaker naar Ljubljana gaan, o.a. om de universiteit te bekijken en een klas van mijn Nederlandse mentor te volgen. Toevallig is zij begin april hier dus super leuk om een Nederlands gezicht te zien op de Sloveense versie van de PABO.

Afgelopen maandag zijn we begonnen met het promoten van The English Weekend in april. Van vrijdag t/m zondag doen we verschillende activiteiten rondom Engels (ja die had je vast niet zien aankomen he )
Melanija heeft 50 flyers af laten drukken. Dat bleek dus even verkeerd ingeschat we hebben meer dan 120 kunnen kopiëren en zitten al ruim over het maximum aantal aanvragen aan. Ouders bellen en mailen sinds vandaag om te proberen dat hun kind mee mag. Maar daar trappen we niet in. Waarschijnlijk gaan we voor de leerlingen die niet mee kunnen de workshops later op een zaterdag op school doen. Maar we zijn dus blij verrast dat het zo aanslaat! Zodra ik meer weet laat ik het weten maar volgens mij wordt het heel tof!

En verder..... Zn gangetje denk ik. Het is sinds zondagmiddag lekker rustig want mn huisgenoten zijn in Piran voor hun werk en komen morgenavond terug. Dus ik kan lekker muziek luisteren zonder bang te zijn dat ze mijn NL nummers niet appreciëren. Geintje natuurlijk vind het gezellig als ze er weer zijn.


Veel plezier met de fotos en reacties zijn heel leuk (Subtiele hint)


Daagdaag

Reacties

Reacties

Quinn

Ik had wel verwacht dat je als eerste in de mijn zou zijn imaan, tegenvaller ;)
Xxxx

oma made

wat fijn om je verhalen te lezen, ik ben toch zooooo blij dat je het goed naar je zin hebt.op je lijf geschreven deze stage.ik geniet ook van de foto's.en de zon,het is heerlijk hier. veel liefs van oma.

annegien

Klinkt super zeg! Geniet!

oma made

fijn om weer wat te lezen.mijn labtop was twee weken in reparatie, maar ik wist al veel van je via je familie.vandaag allemaal naar annegien haar 50 ste verjaardag geweest; hele happening in het rijksmuseum, daarna naar amstelveen. liedje gezongen,rijm gemaakt.zojuist telefoon gehad; heel veel groeten van annegien.ze vond het jammer dat je er niet bij was.we zijn blij met je e mails en hopen dat het zo naar je zin blijft.ik ga nog een paaseitje eten en dan slapen.werk ze en ontvang veel liefs van oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!