imanaslovenie.reismee.nl

De serieuze zaken

Alle 'nieuwe' dingen zijn nu wel geweest. Denk ik, hoop ik
Dus nu komt het ritme om de hoek kijken. Ik geef nu nagenoeg elke dag les in zoveel mogelijk klassen en op alle drie de locaties. Namen ga ik niet onthouden, ik gok het op herkennen van gezichten. Op de hoofdlocaties alleen al zijn er 9 leerjaren en per leerjaar heb je dan weer a,b,c,d. Oftewel onbegonnen werk, gaan we lekker niet proberen. De namen die ik wel ken heeft vast een reden haha.

Afgelopen maandag ben ik naar de Universiteit van Ljubljana geweest; Faculty of Education.
Goh wat is ons Avans gebouw toch mooi en gezellig. Dit is duidelijk een gebouw van de vorige eeuw. In sommige lokalen zijn zelfs geen ramen, uiteraard zat ik 3u in zo'n lokaal.
Wat heel leuk was om te zien was hoe de Sloveense meiden les krijgen op de PABO. Die ochtend waren er drie presentaties gepland. Ze presenteerde allemaal een ander land en bij elk land was iets te eten of te drinken dus ik was helemaal gelukkig
Daarna nog een drama spel gedaan, mijn Nederlandse drama docent (Carla) was er ook bij.
In de middag mocht ik met Carla en haar familie mee voor een hike in Ljubljana. Het uitzicht was prachtig en de tocht viel mij heel erg mee. Zondag had ik ook een hiking tocht gelopen welke veel steiler, hoger en met spannendere paden was dus ik vond maandag piece of cake. (Ohja wel 1 tip: ga niet 2x achter elkaar hiken.... OMG die spierpijn halleluja)

Ook dit weekend is het Pasen in Slovenië. De afgelopen dagen heb ik veel paaslessen gegeven, paasliedjes gezongen en voor paashaas gespeeld door ze te verstoppen. Oftewel voor het weekend als ik eigenlijk al wel klaar met die haas maar jammer het moet nog beginnen haha. Straks maar eens boodschappen doen want ik heb aangeboden het toetje mee te nemen voor de lunch met de familie van Melanija. En als ik terugdenk aan mijn eerste zondag in Slovenie, toen ik werd uitgenodigd voor een lunch door haar familie, staat mij een dikke buik te wachten. Ze koken echt super veel maar gelukkig is het vaak wel lekker. En anders ben ik nog netjes genoeg opgevoed om het gewoon weg te werken hihi.


Fijne ' Velika no? ' allemaal en dat jullie maar veel chocolade eieren mogen opvreten

Reacties

Reacties

Mama

Zekers goed opgevoed ????

Annegien

We gaan je missen op 2e paasdag! Ook Roel heeft afgehaakt; durft niet meer....
Rond 13 uur proosten we op mij (hihihih) en natuurlijk ook op jou:)
Lieve groeten uit Amstelveen

oma,

wat leuk om je verhalen te lezen.de kolenmijn ziet er niet echt veilig uit.blijf voorlopig maar daar ; het is hier heel koud, iedereen heeft de winterjas weer aan.ook zijn veel bloemen en planten bevroren. vorst aan de grond, daar heb ik dus geen last van.......annegien en haar drie mannengaan deze week fietsen door nederland, dikke truien mee denk ik. liefs van oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!